“Економічні процеси у світі сприяють розвитку України як транзитної держави”, - Вілкул

11:37 15 Жовтня 2013 року

Економічні процеси у світі сприяють розвитку України як транзитної держави. Зокрема, це обумовлено стрімким зростанням обсягів товарообігу між країнами Європи і Азії  та перевантаженням морських шляхів сполучення; формуванням нових транспортних коридорів, в яких Україна була б логічною ланкою – наприклад, Китай-Англія; зростанням рівня контейнеризації вантажоперевезень в світі. Сильною стороною нашої країни також є нижча вартість і менший термін доставки порівняно з конкурентними маршрутами. Враховуючи потенціал України обсяги інвестування можуть складати декілька мільярдів доларів

віце-прем'єр Олександр Вілкул на відкритті першого українського форуму транспортної інфраструктури

Віце-прем'єр зазначив:

- Для створення нових робочих місць, росту соціальних стандартів для працівників, підвищення конкурентоспроможності галузей Україна відкрита до інвестування в транспортну інфраструктуру на основі державно-приватного партнерства. Це стосується зокрема доріг, портів, авіаційної галузі, логістичних центрів та міжнародних транспортніх коридорів.

av

 

Відповідаючи на питання щодо стратегії уряду напередодні Вільнюського саміту на якому очікується підписання Угоди про асоціацію з ЄС, Олександр Вілкул підкреслив, що важливість Угоди для України не лише в тому, що вона допоможе Україні зробити ще один крок у модернізації соціально-економічного життя відповідно до європейських стандартів, але й у тому, що вона відкриє Європейську Україну для Об’єднаної Європи, і надасть останній можливості масштабних проектів з вантажоперевезень та логістики:

- Ситуація в світовій економіці потребує переосмислення та детального аналізу наступних кроків. Рішення економічних проблем конкретної держави не можливо в умовах замкнутості. Тільки спільна робота міждержавних об’єднань в діалозі з бізнесом дозволяє виработать ефектівні механізми розвитку. Це один з ключових уроків, що винес світ з кризи. Тому Україна реалізує курс євроінтеграції, продовжуючи вибудовувати конструктивні відносини з усіма партнерами, перш за все, з Росією.

Віце-прем'єр також зазначив:

- Розвиток транспортної галузі сприяє розвитку звязків між европейскими державами. Україна – це потужний вузол, що повязує логістичні та транспортні можливості розвитку Європи та Азії.

av+ 

 

 

На форумі були презентовані ключові проекти розвитку транспортної галузі, реалізацію яких або вже розпочато, або планується у найближчому майбутньому.

Зокрема, це спільні з Світовим Банком, ЄБРР та ЄІБ проекти з реконструкції та будівництва ключових автошляхів України та проекти щодо будівництва автодоріг на умовах концесії, реалізація яких має розпочатись вже наступного року.

- Створення транспортних коридорів з доріг першої категорії територією України є одним з головних пріоритетів Уряду. В першу чергу планується розвиток транспортних коридорів 1-го пріоритету розвитку. Ці коридори сполучають країни Європейського Союзу з Росією, Казахстаном та Туреччиною – підкреслив Олександр Вілкул. 

Також були розглянуті перспективи розвитку проектів з оновлення рухомого складу залізниць України, який реалізується разом з ЄБРР, (загальна вартість – більше 100 млн. євро), та за рахунок залучених Укрзалізницею коштів від розміщення євробондів на суму 500 млн. долл. США, які дозволяють оновити локомотивний та вагонний парк, у тому числі – розвиваючи спільне виробництво локомотивів разом з чеськими та російськими партнерами.

Спільно з ЕБРР та ЄІБ розпочинається реалізація проекту реконструкції Бескидського залізничного тунелю у Карпатах (вартість – більше 200 млн. євро), який дозволить ліквідувати найбільш “вузьке” та небезпечне місце на одному з українських участків важливого міжнародного транспортного коридору.

Вступ в дію Закону “Про морські порти” дозволив інвесторам значно активізувати реалізацію проектів з модернізації існуючої портової інфраструктури, та будівніцтва нових приватних вантажних терміналів в акваторіях портів.

На парітетних умовах з державою в Одеському порті реалізують свої проекти з будівництва нових причалів, контейнерних та зернових терміналів компанії “ГПК-Україна”, “Бруклін-Київ” та “Олімпекс Купе Інтернешнл”. Очікувана вартість проектів – більше 3 млрд. грн.

av+

 

 

У морському порті “Южний” готуються до реалізації нових проектів компанії «Трансінвестсервіс» (ТІС) та «Дельта Вілмар».

Компанія «Каргілл Україна» планує взяти участь у концесійному конкурсі на один із цілісних майнових комплексів в Іллічівському морському торговельному порту. Компанія має намір побудувати комплекс зі зберігання та переробки зернових та олійних культур річною потужністю в 4,5 млн. тонн.

І вже найближчим часом Міністерство інфраструктури має отримати від портів результати техніко-економічних обґрунтувань проектів – для їх подальшого опрацювання, аналізу та затвердження з метою підготовки концесійних конкурсів.

Портова галузь має високу інвестиційну привабливість і великий потенціал росту. Це особливо стосується потенціалу контейнерних перевезень. Але не менш важлівою складовою є залучення інвесторів з власними вантажами. Інвесторів, які мають в Україні власне виробництво. Які зацікавлені у розвитку власних вантажних баз та подовженні виробничіх ланцюгів для підвищення доданої вартості своєї продукції. Вже є конкретні пропозиції з будівництва в акваторіях портів маслоекстракційних заводів, харчових, нафтопереробних, деревообробних та інших виробництв, орієнтованих на експорт – підкреслив Віце-прем’єр-міністр.

Продовжується робота з розвитку українських аеропортів та аеронавигаційної системи. Вже в першій половині наступного року буде значно розвинено інфраструктуру аеропорту “Бориспіль”. Розпочинається реалізація проектів реконструкції аеропортів “Одеса”, “Дніпропетровськ”, “Сімферополь”, “Севастополь” та “Луганськ”. Збільшість свої можливості і аеропорт “Жуляни” (Київ).

Реалізація спільного з ЄБРР та ЄІБ проекту з модернізації аеронавігаційної системи України дозволила привести безпеку польотів на рівень міжнародних вимог та норм. Це відкрило можливіть для переведення України до І-ї категорії у Програмі міжнародного оцінювання безпеки польотів, та створити умови для відновлення прямого авіаційного сполучення з США українськими авіаперевізниками.

Наступним кроком з розвитку системи авіаперевезень має стати підписання Україною з США та ЄС угоди “Відкрите небо”.

- Угода про “Відкрите небо” має однозначні плюси: це можливість залучення максимальної кількості авіакомпаній для роботи на ринку як внутрішніх, так і зовнішніх перевезень. Це також має і соціальну складову. Адже створення конкуренції між авіакомпаніями, підвищення кількості рейсів забезпечить зниження ціни на квитки в результаті конкуренції. Це вагомий плюс для пасажирів, які користуються послугами авіакомпаній та для туристів. Адже чим нижчою буде ціна на квитки, тим активніше розвиватиметься сфера авіаперевезень, туризму. Люди зможуть подорожувати частіше і далі – зазначив Віце-прем’єр-міністр.

Олександр Вілкул підкреслив, що важливою умовою поліпшення інвестіційної привабливості країни є спрощення досвільних процедур та надання електронних послуг для бізнесу за принципом “Єдиного вікна”.

Зокрема, в портовій галузі реалізуюється проект Єдиної системи інформаційного портового співтовариства, який значно спрощує систему документообороту, дозволяє дистанційно оформлювати документацію, а отже – дозволяє суттєво збільшіти щоденний об'єм обробки імпортних і транзитних контейнерів.

 До кінця 2013 року ДП “Український транспортний логістичний центр” розпочне надавати клієнтам Укрзалізниці інформаційні послуги у цілодобовому форматі з поетапним переходом до надання адміністративних послуг з перевезень всіма видами транспорту як в межах України, так і в міжнародних сполученнях, зокрема транзитному, з використанням комплексного тарифу.

З початку наступного року, разом з митними органами, буде введено до експлуатації Єдину інформаційну систему “Централізований облік дозволів на міжнародні автомобільні перевезення”, відкритої як для державних органів, так і для компаній-перевізників. 

- Аналізуючи ці напрямки, Ви можете зробити висновки щодо трендів та потенціальних напрямків інвестування. Як державний менеджер, що має досвід керівництва потужними промисловими підприємствами і працює на результат, я відкритий до діалогу з інвесторами для підтримки  проектів, що спріятимуть розвитку країни, - сказав Олександр Вілкул, звертаючісь до участників форуму.

 У форумі прийняли участь керівники представництв міжнародних фінансових організацій, керівники найбільших державних та приватних компаній, які працюють у транспортній галузі. Зокрема, Андрій Ставніцер, Генеральный директор, Група терминалів ТІС, Даніель Білак, керуючий партнер, CMS Cameron McKenna, Віталій Шрам, директор  з торгівлі, ДП Сантрейд, Роман Насіров, заступник голови правління, Державна продовольча зернова  корпорація України,  Яспер Педерсен, менеджер по Україні, Maersk Line Ukraine at A. P. Moller - Maersk A/S, Сергій Головко, голова наглядової ради, АСК Укррічфлот, Юрій Губанков, генеральний директор, Бруклін-Київ, Олександр Смирнов, генеральний директор, холдинг «Портінвест»,  Володимир Мезенцев, генеральний директор, ТОВ «Лемтранс». Російські партнери українських транспортників були представлені Вадимом Михайловим, старшим віце-президентом РЖД, та Єленою Сілкіною, директором з фінансів, ООО «Повітряні Ворота Північної Столиці» (РФ). У якості модераторів та експертів виступили авторитетні міжнародні фахівці – президент Американьскої торгової палати Хорхе Зукоські, директор, Морган Стенлі Україна Ігор Мітюков,  координатор реформування транспортної галузі Координаційного центру з упровадження економічних реформ при Президенті України Олександр Кава та інші.

“Економічні процеси у світі сприяють розвитку України як транзитної держави. Зокрема, це обумовлено стрімким зростанням обсягів товарообігу між країнами Європи і Азії  та перевантаженням морських шляхів сполучення; формуванням нових транспортних коридорів, в яких Україна була б логічною ланкою – наприклад, Китай-Англія; зростанням рівня контейнеризації вантажоперевезень в світі. Сильною стороною нашої країни також є нижча вартість і менший термін доставки порівняно з конкурентними маршрутами. Враховуючи потенціал України обсяги інвестування можуть складати декілька мільярдів доларів”, - сказав віце-прем'єр Олександр Вілкул на відкритті першого українського форуму транспортної інфраструктури.